Melitta® Connect-appen kan anvendes på alle Android-enheder med Android 4.3 eller nyere. Apple-enheder understøttes fra IPhone 5s med iOS 10 eller nyere. Desuden er en Bluetooth Low Energy-understøttelse tvingende nødvendigt.
Kontroller først, at din telefon understøttes af Melitta® Connect-appen. Til installationen kræves 50 MB (Android) eller 70 MB (iOS) ledig plads på telefonen. Appen kan hentes under "Melitta® Connect" i Google Playstore eller i iOS-App-Store. For at synkronisere hele app-indholdet første gang du starter appen, kræves desuden en stabil internetforbindelse.
Selvom vores app er optimeret til smartphones, fungerer den grundlæggende også på tablets. For at installere appen på en iPad, skal du i App-Store skifte filteret fra "kun iPad-apps" til "kun iPhone-apps". Så kan du finde Melitta® Connect-appen og installere den på din iPad.
Hvis du har et problem med Melitta®-appen, så kontroller i
første omgang, om du har installeret den aktuelle app-version. Hvis der fortsat
er problemer med appen, så henvend dig til vores kundeservice. Oplys ved
problembeskrivelsen følgende data:
- kaffemaskinens serienummer
- kaffemaskinens softwareversion (menu: Indstillinger > Softwareversion)
- smartphone-producenten, model og styresystem
- app-versionen (finder du i kolofonen til appen)
- trin-for trin-beskrivelse, hvordan problemet er opstået (evt. med billeder)
Kontroller først, at hverken telefonen eller kaffemaskinen er forbundet med en anden enhed. Bluetooth-forbindelsen skal oprettes via appen, ikke i telefonens indstillinger. Hvis du allerede har forbundet din smartphone i indstillingerne, slet i første omgang pardannelsen, og opret en forbindelse via appen. For at oprette en forbindelse til maskinen, skal den først parres med telefonen (første brug). Aktiver Bluetooth på din smartphone og kontroller, at du er forbundet med internettet. Aktiver i kaffemaskinens menu under Bluetooth→Forbind Bluetooth-pardannelse (60 sekunder tælles ned). Søg i appen under Forbindelser til maskinen efter din kaffemaskine (serienummer), og vælg den til forbindelse. Efter at maskinen er parret med telefonen, skal forbindelsen til maskinen aktiveres i appen. Søg hertil i appen igen under Forbindelser til maskinen efter din kaffemaskine (serienummer), og vælg den til forbindelse. Smartphonen skal være inden for dækningsområdet (ca. 5 til 10 meter) og Bluetooth skal være aktiveret. Ved problemer med forbindelsen, slet i menuen på din Barista Smart® under Indstillinger→Bluetooth→Fabriksreset alle eksisterende forbindelser. Slet evt. pardannelsen med din mobiltelefon i Indstillinger→Bluetooth→Vælg Barista serienummer→Anuller/slet forbindelse. Nu kan mobiltelefonen og maskinen parres og forbindes på ny.
Følgende flyer beskriver mulige løsninger til hyppige forbindelsesproblemer med Android-enheder: Flyer
Adgangstilladelsen til placering er en systemforudsætning fra Android ved brugen af Bluetooth. Foruden adgangstilladelsen skal også adgangen til placering være aktiveret i dine Android-indstillinger. Men der hverken registreres eller gemmes placeringsdata.
Knappen kan ikke vælges. Vandfilteret kan udelukkende tilmeldes, skiftes eller fjernes i indstillingerne på Barista Smart. Yderligere oplysninger kan du finde i tutorials eller brugsanvisningen.
I Bluetooth-styresystemindstillingerne vises udelukkende serienummeret for Barista Smart, ikke kaffemaskinens navn.
For at appen kan udføre funktioner på Barista Smart, kræves en aktiv Bluetooth-forbindelse. Hvis Barista Smart er slukket, kan Bluetooth-forbindelsen ikke aktiveres. Derfor kan maskinen ikke tændes med appen.
I appen kan indholdet vises på tysk, engelsk, hollandsk, frank, lettisk, litauisk, polsk, russisk, kinesisk og koreansk. Appen vælger automatisk det sprog, der på den mobile enhed er valgt eller indstillet som sprog i styresystemet.
Tryk i appen på det lille kaffemaskine-symbol i hjørnet oppe til højre. Her står, med hvilken Barista du er forbundet, og her kan du trykke på "Adskil forbindelse".
Opskrifter kan af tekniske årsager kun ændres, hvis forbindelsen mellem en mobil enhed og Barista Smart er oprettet.
En parallel kobling af to mobile enheder med Barista Smart er ikke muligt.
Vi har aktuelt ikke lanceret en specifik app til Smart Watches.
Lettisk/litauisk
tilbydes af Apple ikke som "iPhone-sprog". Alligevel kan apps
og hjemmesider, der understøtter lettisk/litauisk, vises på disse sprog.
Navigér hertil som følger:
"Indstillinger" --> "Generelt" --> "Sprog og
region". Vælg punktet "Andre sprog" og tilføj sproget
lettisk/litauisk. Der vises en oplysning om brugen af de valgte sprog. Vælg
"Foretrukket sprog: lettisk/litauisk". Det foretrukne sprog vises så
øverst i menupunktet "Foretrukken sprogrækkefølge". Apps og
hjemmesider anvender altid det første understøttede sprog på denne liste. Alle
andre indhold på den mobile enhed vises på det valgte "iPhone-sprog".
Under Android kan en stor del af indholdet ses med det samme. Ved indhold med et stort filformat (f.eks. tutorials) tager det dog længere tid at indlæse dem, så dette indhold mangler i første omgang, eller vises i en gammel version (ved skift af enhed). Under iOS indlæses alle app-indhold fuldstændigt efter valg af land og enhed eller ved skift af enhed, inden du kan se dem. Hvor lang tid det tager, inden alt er indlæst, er afhængig af din internetforbindelse. Sørg derfor for en stabil internetforbindelse.
Du kan styre din Barista med Siri Short Cuts. Opret hertil i appen "Genveje" på din iOS-enhed en ny genvej og søg efter Melitta® Connect-appen. Her kan du se alle tilgængelige Siri Short Cuts og f.eks. oprette en genvej til dit yndlingsopskrift.
Henvend dig direkte til vores kundeservice.
På grund af det store antal af mobile enheder, er det svært at give en generel vejledning. Hyppigt er årsagen til at en app bryder sammen, at hukommelsen på den mobile enhed er fuld. Luk alle apps, du ikke har brug for, og tøm evt. hukommelsen.
Bluetooth-symbolet blev integreret med softwareversion 0258-00 21 -008 Disp 0123.