Gå til hovedindhold
Gratis fragt ved køb over 350 kr
Levering med Bring
2 års garanti på nye espressomaskiner

Velkommen til vores FAQ-side

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål om vores produkter, bestillingsproces, levering og meget mere.

Vores mål er at gøre din shoppingoplevelse i Melitta® Online Shop unik. Vi har omhyggeligt sammensat denne FAQ-side for at give dig en hurtig og omfattende informationskilde.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.


Spørgsmål & Svar

Bestillinger på melitta.dk

Du kan oprette en kundekonto i Melitta® Shop. Dine adresseoplysninger gemmes, så du slipper for at indtaste dem igen ved hver ny bestilling. Du kan gøre dette enten under en bestillingsproces eller ved at registrere dig under "Min konto". 
Din ordre overføres automatisk til vores lagerstyringssystem og pakkes normalt og overgives til Bring inden for to hverdage. Derfor er efterfølgende ændringer desværre ikke mulige. 
Da din ordre automatisk overføres til vores lagerstyringssystem, er det ikke muligt at ændre adressen efterfølgende via din kundekonto. 
Hvis du har problemer med at indløse din individuelle rabatkode, bedes du sende os en kort e-mail med koden og en kort beskrivelse af problemet. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.
Desværre er det ikke muligt at afgive en ordre via telefon. 
Hvis vi har yderligere spørgsmål vedrørende din ordre, kan vi kontakte dig hurtigst muligt på denne måde. På den måde kan vi sikre, at vi hurtigt kan levere dine produkter til dig.
Melitta har mange forhandlere. Hvis du leder efter noget særligt, er du altid velkommen til at kontakte os via e-mail, så hjælper vi dig gerne. .
Vores lager- og forsendelsespersonale håndterer et meget stort antal ordrer hver dag. Desværre sker det indimellem, at en fejl opstår, og varer bliver blandet sammen. Brug i så fald returlabelen, der følger med din pakke, og notér fejlen, så sender vi de rigtige varer med det samme.

Betaling i butikken

I samarbejde med Klarna tilbyder vi forskellige betalingsmuligheder, så du kan vælge den løsning, der passer dig bedst.
Fakturabetaling via Klarna med 14 dages betalingsfrist tilbydes som et alternativ. Hvis du ikke kan se denne betalingsmetode, kan det skyldes forskellige faktorer, såsom de oplysninger, du har angivet ved købet, eller en vurdering fra Klarna baseret på din tidligere betalingshistorik. Vi anbefaler, at du kontakter Klarna direkte for at få mere information om, hvorfor fakturabetaling ikke er tilgængelig for netop dit køb.
Selvfølgelig lægger vi stor vægt på de højeste sikkerhedsstandarder. Da din betaling modtages af os via en betalingsudbyder, modtager vi kun dine betalingsoplysninger i krypteret form. Dine betalingsoplysninger vil naturligvis ikke blive opbevaret og/eller videregivet til tredjeparter.

Du har 14 dage til at betale dit køb via Klarna.

Ved direkte betaling trækkes beløbet direkte fra din konto eller kort i forbindelse med købet. Vi tilbyder denne betalingsmetode via Klarna, som håndterer transaktionen sikkert og nemt. Efter gennemført betaling modtager du en bekræftelse, og din ordre behandles med det samme. Hvis du har spørgsmål om din betaling, kan du kontakte Klarna for yderligere information.

I den sidste trin af din ordre har du mulighed for at indløse en rabatkode. Indtast venligst koden i feltet og bekræft din indtastning med den røde knap til højre for indtastningsfeltet. Rabatten vil derefter blive vist under feltet og trækkes fra beløbet.
Normalt kan kun én rabatkode indløses pr. ordre. Hvis dette alligevel skulle være muligt, vil vi udtrykkeligt meddele dette i voucherbetingelserne.

Desværre er det af tekniske årsager ikke muligt at anvende en rabatkode retroaktivt. Venligst kontakt vores kundeservice med denne forespørgsel. Dette giver dig mulighed for at annullere din gamle ordre og lave en ny ordre, inklusive rabatkoden. Alternativt kan du selv lægge en ny ordre og informere Melitta® kundeservice om annulleringen af den tidligere ordre. Bemærk, at vi altid stræber efter at levere dine ordrer så hurtigt som muligt. Derfor behandler og afsender vores forsendelsesafdeling alle ordrer inden for et meget kort tidsvindue efter modtagelsen af ordren.

Normalt kan der kun indløses én kupon pr. ordre. Hvis det på et tidspunkt bliver muligt, vil vi tydeligt kommunikere dette i kuponbetingelserne.

Levering & Forsendelse i butikken

Vi sender alle ordrer fra vores onlinebutik med vores forsendelsespartner Bring.
Vi behandler alle ordrer direkte efter, at de er lagt i vores webshop. Ordren sendes enten samme dag eller næste arbejdsdag. Du kan forvente at modtage dine varer inden for 2-3 arbejdsdage.
Vores leveringspartner er Bring.

Alle ordrer over 350 DKK er gratis fragt. Ved bestillinger under 350 DKK tilkommer der en forsendelsesomkostning på 99 DKK.

Alle ordrer over 350 DKK er gratis fragt. Ved bestillinger under 350 DKK tilkommer der en forsendelsesomkostning på 99 DKK.


Vi leverer kun ordrer fra butikken på www.melitta.dk inden for Danmark.
Da din ordre automatisk overføres til vores lagerstyringssystem, kan du ikke ændre din adresse bagefter.
Af tekniske årsager har vi desværre ikke mulighed for at kombinere to eller flere ordrer efter modtagelsen af ordren.
Hvis du har oprettet en kundekonto i Melitta® Shop, kan du nemt ændre din adresse efter flytning ved at logge ind under "Min konto" > "Adresser".
 Vores lager- og forsendelsespersonale håndterer et meget stort antal ordrer hver dag. Desværre sker det indimellem, at en fejl opstår, og varer bliver blandet sammen. Brug i så fald returlabelen, der følger med din pakke, og notér fejlen, så sender vi de rigtige varer med det samme.

Returneringer

Beløbet, der skal refunderes, bliver krediteret til dig, efter vi har modtaget din pakke og kontrolleret varerne. Melitta® dækker omkostningerne ved returneringen for dig. 

Her finder du oplysninger om fortrydelsesretten samt fortrydelsesformularen.

Der vedlægger din pakke en returlabel, som du skal sætte på pakken, og derefter skal du aflevere den hos Posten. Husk at dække den oprindelige adresseetiket, så DHLs returprocessen forløber uden problemer. Venligst læg det udfyldte fortrydelsesformular ved pakken.
Her finder du fortrydelsesoplysningerne og fortrydelsesformularen. Generated with AI

Så snart din returnering er modtaget hos os, vil du modtage en e-mail med information om status.

Hvis du ikke bryder dig om en vare fra din ordre, har du 14 dage til ubrugt og i original emballage at returnere de bestilte varer. Bemærk venligst, at vi kun kan modtage returneringer af varer, der er købt i Melitta® Onlineshop. 
Ønsker du at returnere varer købt et andet sted, bedes du kontakte den forhandler, hvor du har erhvervet disse varer. Generated with AI

Melitta® dækker omkostningerne for returnering. Brug udelukkende den returlabel, der er vedlagt forsendelsen. Hvis din forsendelse ikke indeholder en returlabel, kan du med glæde bestille en ved at ringe til os på telefon 0571/86-1040.
Beløbet, der skal refunderes, bliver krediteret til dig, efter vi har modtaget din pakke og kontrolleret varerne i vores hus. Refusionen sker på samme betalingsmetode, som du valgte under bestillingen. Melitta® dækker omkostningerne ved returneringen for dig.

Hvis et produkt ikke lever op til Melitta®'s kvalitetskrav, kan du reklamere over den defekte vare inden for 2 år. Kontakt venligst vores kundeservice for at håndtere reklamationen. Bemærk, at vi kun kan modtage returneringer og reklamationer af varer, der er købt i Melitta® Onlineshop.
Ønsker du at reklamere over varer, der er købt et andet sted, bedes du kontakte den forhandler, hvor du har købt disse varer.

Produkter

Til bestilling af reservedele kan du kontakte vores service-hotline direkte. Der vil du få optimal rådgivning, og vi kan hurtigt sende den nødvendige vare til dig. 
Vi tilbyder også et bredt udvalg i vores kategorier "Reservedele" direkte i Onlineshoppen. Generated with AI

Med din kaffemaskines typenummer kan du finde den rigtige reservedelekanne i vores shop. Du kan finde typenummeret på maskinens(bundle) mærkeskilt, som sidder på bunden af maskinen. For reservedelekanne til vores populære kaffemaskiner har vi oprettet en særskilt kategori under "Reservedelekanne" i shoppen.
Under "Enhedsregistrering" kan du registrere din Melitta® kaffeautomat.

Min konto

Siden november 2017 har vi haft den nye Melitta® Onlineshop. Desværre var det teknisk umuligt at overføre dine tidligere registreringsdata til den nye shop. Derfor bedes du registrere dig igen under "Min Konto". 
Hvis du registrerede dig efter november 2017 og har problemer med at logge ind, skyldes det sandsynligvis en forkert adgangskode. Brug venligst funktionen "Adgangskode glemt" til at få en ny. Generated with AI

Med den nye Melitta® Onlineshop er MyMelitta blevet erstattet af "Min Konto" sektionen. Her kan du fx administrere dine personlige oplysninger, adresser og abonnementer, men også se dine ordrer og din ønskeliste.
Vi moderniserede Melitta® Onlineshop i november 2017, men desværre var det teknisk umuligt at overføre de historiske ordrer. Derfor vises kun ordrer foretaget fra november 2017 og frem i "Min Konto" sektionen, mens tidligere ordrer ikke vises.

Du kan oprette en kundekonto i Melitta® Shop. Dine adresseoplysninger vil blive gemt, så du slipper for at indtaste dem igen ved efterfølgende bestillinger.
Du kan gøre det enten under en bestillingsproces eller direkte her: "Opret kundekonto". 
Hvis du har glemt din adgangskode, er det ikke noget problem – følg blot dette link.

Hvis vi har yderligere spørgsmål om din ordre, kan vi hurtigt kontakte dig på denne måde, så dine produkter kan leveres til dig så hurtigt som muligt.