Returnering
Hvis du fortryder dit køb eller af anden grund ønsker at sende den vare du har købt fra vores webshop tilbage til os, er der forskellige alternativer for dig. Det afhænger bl.a. af, hvor længe du har haft varen og hvad årsagen til returneringen er. Vil du bruge din fortrydelsesret, gælder det en reklamation inden for produktets garantiperiode eller er garantien udløbet? Du finder mere information nedenfor.
Bemærk venligst: Vi behandler kun reklamationer og garantispørgsmål for varer købt i vores webshop. For varer købt hos en anden forhandler, bedes du kontakte dem.
Generel information om returer
1. Venligst undgå skader på samt at svine maskinen til. Du bedes returnere varen i originalemballage inklusive alle dele, tilbehør samt dokument (evt. brugsanvisning). Ved behov kan en ekstra beskyttende ydre emballage også anvendes for en sikkerheds skyld. Hvis du ikke har originalemballagen længere er det dit ansvar at pakke varen forsvarligt ind så at den ikke udsættes for eventuelle transportskader.
2. Venligst undlad at returere varer til os uden at have kontaktet os/fyldt i returformular. Dette kan forårsage komplikationer i vores returhåndtering da vi vil have svært ved at knytte returen til en bestilling, som leder til forsinket tilbagebetaling.
Afbestilling og fortrydelsesret
Fortrydelsesret
Ved køb af varer i vores webshop gælder 14 dages fortrydelsesret i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Fortrydelsesfristen begynder så snart du modtager den bestilte vare. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at fortryde dit køb uden at angive nogen grund, ved at give skriftlig besked til vores kundeservice fra det tidspunkt, du har afgivet din bestilling og senest 14 dage efter modtagelse af varen.
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, bedes du sende en mail til [email protected].
Læs mere om at udnytte din fortrydelsesret her.
Omkostninger
Som kunde er du ansvarlig for pakken indtil den ankommer på lageret hos GIAB, dette inkluderer også at du skal selv skal stå for returomkostningen på 69 kr. Returnomkostningerne vil blive trukket fra det beløb, der skal refunderes til dig, når vi modtager pakken retur.
Tilbagebetaling
Så snart GIAB modtager din pakke retur, vil tilbagebetalingen finde sted. Pengene refunderes via samme betalingsmetode, som du brugte ved dit køb. I tilfælde af at du allerede har betalt din faktura via Klarna, inden du opretter en retur, vil Klarna refundere pengene til din bankkonto.
Bytte til et andet produkt
Det er ikke muligt at bytte varen til et andet produkt. Du bedes i stedet returnere varen samt bestille på nyt. Hvis du brugte en rabatkode ved dit første køb, kan du kontakte vores kundeservice for yderligere assistance.
Reklamation / Garanti
Gyldig garanti
Købsbevis (kvittering/kopi på kvittering) skal vises, for at en klage kan blive registreret og udfærdiges.
Bemærk venligst: Vi behandler kun reklamationer og garantispørgsmål for varer købt i vores webshop. For varer købt hos en anden forhandler, bedes du kontakte dem.
Kontakt os venligst på [email protected], hvis du vil foretage en reklamation - vi hjælper dig gerne. Husk på, at vi har en FAQ med mange svar og løsninger på de problemer, der kan opstå på vores produkter.
Vores garanti dækker fejl og defekte dele forårsaget af fejl i materialer eller fabrikation, altså ikke reservedele som kander, vandbeholdere etc. Garantien dækker fejl af teknisk karakter og ikke de der opstår som følge af forkert håndtering.
I din reklamation bedes du oplyse, hvad der er galt med produktet. Melitta er forpligtet til at udbedre sådanne mangler, der er originale og således eksisterede, da du købte varen. I sådanne tilfælde kan det f.eks. blive aktuelt for Melitta at udbedre manglen, bytte varen til en ny fejlfri vare, give dig et prisafslag eller ophæve købet. Som hovedregel vil vi altid prøve at udbredre fejlen via reparation. Hvad vores garanti dækker, kan du finde her.
Du kan se hvilken garanti dit produkt har her.
Ogyldig garanti
Er der opstået et problem med din maskine, og garantien er udløbet? Der er mange løsninger på almindelige problemer i vores FAQ.
Har du problemer med din espressomaskine? Hos Hos Centralservice i Osby får du den bedste service og hjælp til din espressomaskine. Her finder du også forskellige reservedele til vores maskiner.